UD1416 - Kandidatarbete i Utveckling av digitala spel


Nästa Kurstid / Next Course Period

2014 vecka 14 till 2014 vecka 23 / 2014-March-31 until 2014-June-08

Viktiga Datum / Important Dates

  • Kommer inom kort / to be updated

Tidigare Uppsatser / Past Dissertations

2013

Student Supervisor Dissertation Title
Erik Wadstein Veronica Sundstedt, Martin Lanner Artistic Techniques to Influence Navigational Behavior in 3D-Games
Per Fornander Petar Jercic Game Mechanics Integrated with a Lindenmayer System
Alve Andersson Veronica Sundstedt, Jonas Petersson Att sticka ut i mängden - En studie av tekniker för variation av instansierade modeller
Pontus Holmertz Liljekvist/Andreas Zsigmond Veronica Sundstedt, Stefan Petersson Real-Time Tesselation - A Region of Interest Based Technique Suited for Game Applications
Gunnar Södergren Olle Hilborn Exploring Need-based AI Behaviour and its Effect on the Game Experience of Neverwinter Nights

 

Projektförslag / Proposed Topics

Veronica Sundstedt
Intresseområden: Alla områden inom datorgrafik (modellering, rendering, animation), utveckling av digitala spel, visualisering, eye tracking, motion capture
Email: vsu@bth.se

Martin Lanner
Intresseområden:
Email: mrl@bth.se

Martin Fredriksson
Intresseområden: Utveckling av digitala spel
Email: mfe@bth.se

Olle Hilborn
Intresseområden:
Email: ohi@bth.se

Hans Tap
Intresseområden: Interaktionsdesign, användarstudier, konceptutveckling, människa dator interation (HCI)
Email: htp@bth.se

Petar Jercic
Intresseområden:
Email: pjr@bth.se 

Denna sida är för närvarande under uppbyggnad. För frågor kontakta: vsu@bth.se.

Share Dela
Redigera