Så här gör du om du har en iPhone/iPad

Klicka här för en utförligare guide med bilder.

I iPhone/iPad behövs inget installeras, välj inställningar, epost-kalender, välj Lägg till epostkonto. Välj epostkontotyp Microsoft Exchange. 

Ange din epostadress, din akronym (tre bokstäver) som användarnamn, ditt webblösenord (samma som till webbmailen http://post.bth.se), klicka på nästa då får du upp fältet server, där anger du traveler.bth.se/servlet/traveler

Lämna fältet Domän blankt. På alla andra frågor om certifikat osv  svarar du OK/Ja och Nästa/Next.

När allt är klart kan du söka i den globala kontaktlistan för att på så sätt med lätthet hitta kontaktinfo till all personal på BTH.

Det går även att hantera Out of Office och att läsa krypterad epost i mobilen via appen IBM Notes Traveler Companion som du hämtar på Apples App store. För att hantera Att-göra/ToDos så hämtar du appen IBM Notes Traveler ToDo.

Får du problem kan du alltid vända dig till IT-avdelningen support för hjälp.

Redigera
Share Dela