Examensarbeten efter ämne/Theses by subject - Spelutveckling - Digital Game Development


TitleAuthor
Dynamisk terränggenerering med koppling till spelarhandlingarVictor Lundberg
Empirical evaluation of procedural level generators for 2D platform gamesRobert Hoeft,
Agnieszka Nieznanska
En digital kärlekshistoriaHenrik Olsson,
Simon Marklund
Estetisk Effektivitet i Digitala Spel - Konsten att skapa starka upplevelserCajsa Larsson,
Robin Hjelte
Experimental evaluation of the smartphone as a remote game controller for PC racing gamesMarta Nieznanska
Exploring Need-based AI Behaviour and its Effect on the Game Experience of Neverwinter NightsGunnar Södergren
Fantasymiljö i 3DAlex Kristiansson,
Leonard Medved
Forced2Fight - En SpelproduktionSimon Hegardt,
Erik Järlemyr,
Gustaf Heinerwall
Försäljningsmetoder för spel på Android MarketOlof Axelsson
Game Balance by Scaling Damage: Scaling Game Difficulty by Changing Players Damage OutputBjörn Jeffsell
Game Development from Nintendo 8-bit to WiiSophie Forsell
Gameplay experience with eye trackingLorand Fekete,
Maria Hagelbäck
Genreblandning i digitala spelAlexander Borgström,
Markus Lok Axelsson
GPU based particle systemMartin Wexö Olsson
Hardcorespel och mobila plattformarDaniel Oldberg,
Oliver Blomgren
Hearty HorrorPeter Svensson
Illusion av val i spelMartin Sundberg,
Nikolai Nyqvist
Impressionism och Digitala SpelErik Dahlrot,
Kristofer Nilsson Fransson
Integrating Audio in the Isometric GameClaire Harrop
Jämförelse mellan neurala nätverk baserad AI och state-of-the-art AI i racing spelSimon Karlsson,
Christopher Jensen
Kinect in retro gamesJoel Hillman
Level design in open worlds: Should you think like an architect?Tobias Johansson
Ljuddesign för dynamiskt narrativRasmus Rooth,
Jacob Westberg
Marching Cubes med Deferred Rendering motorCarl Engström,
Nawrin Oxing Felix
Marknadsföringsstrategier för spelutvecklingsteam under utbildningErik Lorentz
MonsterdesignJohan Angélison,
Filip Angélison
Motion controls in a first person game - A comparative user study using various input methodsMattias Nässén
Motivation och digitala spelMax Nilsson,
Tim Lidåker
Multiplayerspel utvecklat i Flash, Slutreflektion för ”Monsters & Masonry”Robin Petersson,
Alexander Preutz,
Nebojsa Dacevic,
Daniel Björkander
Multiple and weighted Potential Fields in arena gamesHelena Staberg

Föregående | Nästa


 

Akademiskt skrivande/Academic writing -

Länk till Skrivguiden

Link to the writingguide

 

Refero - om plagiering/ about plagiarism -

Refero

 

BTH research searchable in  DART Europe e-theses portal -

Dart

 

BTH forskningsdatabas/ BTH electronic research archive -

Forskningsdatabasen