Bth syns och hörs i olika medier

Bth:s intensiva vårkampanj sträcker sig från januari till april. då gäller det att synas och höras i så många olika medier som möjligt. allt för att så många presumtiva sökande som möjlighet ska få upp ögonen för vad bth har att erbjuda.

Den största satsningen görs på ungdomar genom tydlig och stark annonsering i ett flertal ungdomsmagasin där Piraja är ett exempel. Piraja distribueras rikstäckande till 270 gymnasieskolor och där medverkar BTH med en kampanjannons på magasinet baksida. Vi har även medverkat i bilagor som riktar sig till ungdomar såsom ”Min utbildning”, Chilis ”Din framtid” och Sydsvenskans ”Competencebilaga”. BTH:s radioreklam har sänts i Rix FM och NRJ i Skåne under mars månad.

En speciell satsning på teknikintresserade tjejer görs genom återkommande annonsering i tidningen Tekla.

För att nå målgruppen värnpliktiga har BTH:s annonser i tidningen Värnpliktsnytt som når alla värnpliktiga. Övrig tidningsannonsering är bland annat dagstidningsannonsering, Platsjournalen samt tidningen Kupé och musiktidningen Sonic.

En stor del av BTH:s annonsering sker på webben där dn.se, jobbet.se samt platsbanken.se är sajter där vi regelbundet annonserar. Nytt för i år är medverkan i utbildningsguiden.com och att vi har gått ut med e-postannonser till mailbox.se/ungdom som har över 200.000 prenumeranter. Vi har även gjort en riktad direktreklamannons via e-post till mailbox.se/utbildning som har 5.000 unika prenumeranter.

Till sist kan nämnas att BTH varit synliga på bland annat tv4.se, blip.se, expressen.se med en webbannons som direkt leder till BTH:s hemsida.

Text Margareta Ahlström

Redigera
Share Dela