Nå ungdomar via webben - stark satsning i BTH:s vårkampanj

BTH:s banner som använts under vårkampanjen

Under tiden januari och fram till den 15 april gäller det att på ett så effektivt sätt som möjligt nå ut till våra olika målgrupper. Allt för att så många presumtiva sökande som möjlighet ska få upp ögonen för vad BTH har att erbjuda och söka till oss.

Den annonskampanj som planerats och genomförts av informationsavdelningen har haft en mycket större tyngdpunkt på webbannonsering än tidigare. Vi har bland annat funnits på några av de mest välbesökta ungdomssajterna som finns såsom blogg.se och bilddagboken.se. Båda sajterna är extremt populära bland ungdomar. Vi har även funnits på aftonbladet.se som har en bredare publik.

Printannonsering har även i år genomförts i ett flertal ungdomsmagasin där Piraja är ett exempel. Piraja distribueras rikstäckande till 270 gymnasieskolor.

Vi har även medverkat i bilagor som riktar sig till ungdomar såsom "Min utbildning", Chilis "Din framtid" och Sydsvenskans "Competencebilaga".

En speciell satsning på teknikintresserade tjejer görs genom återkommande annonsering i tidningen Tekla.

För att nå målgruppen värnpliktiga har BTH:s annonserat i tidningen Värnpliktsnytt som når alla värnpliktiga.
Övrig tidningsannonsering är bland annat dagstidningsannonsering, Platsjournalen samt tidningarna Kupé och Inrikes.

Text: Margareta Ahlström
Bild: Bläck & Co

 

Redigera
Share Dela