Inköp och beställning via IT-avdelningen

Via IT-avdelningen kan du göra beställningar av datorutrustning och programvaror.

Datorutrustning

Nyinköp av datorutrustning görs via behöriga beställare på varje sektion/enhet. Behöriga beställare kontaktar IT Helpdesk eller lägger en beställning direkt i Inköpsportalen.

Våra rekommenderade datormodeller har vi valt ut från HP:s Elitebook-serie som är anpassad för företagskunder. Samtliga modeller har hög prestanda, en lång livscykel och 3 års supportavtal. Den minsta och lättaste modellen är anpassad för dig som bär med dig datorn ofta, men ändå kräver en modell med full prestanda. Den större modellen har en större bildskärm och vassare grafikkort, men är också lite tyngre. Du kan också göra tillval för att förlänga batteritiden eller öka prestandan ytterligare.

Rekommenderade modeller för datorer, skärmar och skrivare finns i Inköpsportalen

Programvara

Du beställer programvara via IT Helpdesk. Viss programvara kan du själv installera på din datorarbetsplats.

Se vårt Programutbud.

Se din beställning

Följ din beställning genom att logga in på:

IT-avdelningens helpdesksystem och klicka på länken "View My Open Requests".

Telefoni

Beställningar och telefoner och abonnemang gör via telefoniansvariga på respektive sektion/enheter.

Läs om telefonibeställningar här

Redigera
Share Dela