Forskningsmetodik i spel- och programvaruteknik

Programkurstillfälle, 7,5 hp

  • Studietid: 2027 vecka 3 till 2027 vecka 22
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, kvartsfart 25%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk: Svenska
  • Nivå: A1N
  • Anmälningskod: B764J
  • Kurskod: DV2556
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

Forskningsmetodik i spel- och programvaruteknik, 7,5 hp

Kursen skall ge studenten en introduktion till forskningsmetodik genom framtagning, utvärdering och jämförelse av metoder, tekniker och verktyg och hur dessa påverkar olika system eller organisationer. I denna kurs får studenten en förståelse för forskningsmetodik som gör en sådan utvärdering och jämförelse möjligt. Studenten får också erfarenheter av aktuell forskning inom området genom att planera, genomföra och rapportera ett mindre forskningsprojekt inom spelteknikområdet.

Bra att veta

Frågor?

Kursansvarig:

Prashant Goswami

prashant.goswami@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar

Har du en fråga? Skriv den här, så återkommer vi så snart som möjligt!
×