Införd:
03/19/2012 10:33 AM

BTH i Kina

Besökare i BTH:s mässmonter i Kina

Under mars månad deltar BTH på China International Education Exhibition Tour (CIEET 2012) och besöker fyra städer i syfte att rekrytera kinesiska studenter. Fem representanter från vår högskola marknadsför BTH vid utbildningsmässor i Peking, Chengdu, Shanghai och Guangzhou. Bland mässbesökare kan man urskilja två grupper av presumtiva studenter; de som är intresserade av att börja sina studier redan under hösten 2012 samt de som studerar på kandidatnivå och ämnar börja sina studier utomlands först om ett eller två år.

En viktig målgrupp under dessa mässor är föräldrar som har en stor roll både vid valet av universitet och vad gäller finansieringen av studier för sina barn. Allt marknadsföringsmaterial som används vid dessa mässor är tvåspråkigt: på engelska och på mandarin, vilket uppskattas mycket.

Kinesisk tjej på mässanBTH har fått spräcka fördomar om att det är kallt i Sverige samt att man måste kunna svenska för att studera i Sverige med mera. Förutom frågor om våra program är det många studenter som visar intresse för att studera förberedande kurser i engelska för att kunna förbättra sina språkkunskaper innan de påbörjar något av de program som vi erbjuder internationella studenter.

Även om BTH har visats stort intresse bland kinesiska studenter är konkurrensen om betalande studenter hård, framför allt för att majoriteten av kinesiska studenter föredrar att studera i engelsktalande länder.

 

Kinesisk tjej på mässan


Personal från BTH tillsammans med representanter från vårt partneruniversitet Zhejiang Universityof Technology

Personal från BTH tillsammans med representanter från vårt partneruniversitet Zhejiang University of Technology.

Källa:
Marknadsavdelningen

Redigera
Share Dela