09/08/2014 03:50 PM

Karlskronaföretag drar nytta av världskonferens

Just nu pågår en internationell konferens i framtida hållbara nät på BTH. Bland annat deltar tre framgångsrika företag från Karlskrona. Media är välkommen att träffa BTH samt ett av företagen.

Det är högaktuella frågor som tas upp vid den internationella konferensen International Teletraffic Congress, ITC´26, som just nu pågår på BTH. Framtida hållbara nät måste bli snabba och energieffektiva, och de förväntas skapa arbetstillfällen. Företag inom området behöver kunskap och välutbildad personal och den här konferensen ger möjligheter till både kunskapsöverföring och nätverkande.

För att visa att BTH arbetar efter mottot "in real life" bjuder vi in media till att träffa ett av företagen som deltar i konferensen, i deras egna lokaler. Där kommer BTH och företaget att berätta om hur forskning, utbildning och det globala nätverkandet, som den här konferensen, skapar nya affärsmöjligheter och arbetstillfällen.

Media är välkommen att träffa professor Kurt Tutschku och Johan Christenson, VD på City Network.

Dag: Tisdagen den 9 september
Plats: City Network Hosting AB, Borgmästaregatan 18, Karlskrona.

För mer information, kontakta Margareta Ahlström, via e-post: margareta.ahlstrom@bth.se

Kommunikationsavdelningen den 8 september 2014