01/13/2016 01:09 PM

Studentprojekt om fiskeupplevelser, affärsmodeller

Nya sätt att förmedla och erbjuda fiskeupplevelser via webb och sociala medier, midjeled för asfaltsvältar, affärsmodeller för flygindustrin samt teknik för att aktivera äldre är exempel på studentprojekt i samarbete med företag. Media är välkommen då studenterna presenterar sina resultat för företagen.

Kursen Avancerad produkt- och tjänstesystemsinnovation är en tillämpad kurs för studenter som går sista året på sin civilingenjörs- eller masterutbildning. I kursen jobbar studenterna med verkliga utvecklingsprojekt på uppdrag av, och i samarbete med, företag. Studenterna analyserar behov och problem för att sedan ta fram innovativa och hållbara lösningar, som är en kombination av produkt-, tjänst- och affärserbjudande.

Studenterna är nu färdiga och beredda att presentera sina lösningar för företagen de har samarbetat med. Företagen som har varit med i projekten är Abu Garcia, Atlas Copco (Dynapac), GKN Aerospace Sweden och SICAHT.

– Studenterna har fått skarpa utmaningar från företagen där de självständigt får identifiera och analysera kunders behov, och utifrån detta utveckla prototyper och lösningar samt affärsmodeller för den inriktning företagen skulle kunna ta, säger Christian Johansson, kursansvarig på BTH.

Media är välkommen att närvara vid presentationerna.

Dag: Fredag 15 januari 2016
Tid: Kl. 13:00
Plats: Sal J1650, BTH, Campus Gräsvik, Karlskrona. Skyltning till salen från receptionen.

För mer information, kontakta Christian Johansson, telefon 0455-38 76 55 eller e-post: christian.m.johansson@bth.se eller Tobias Larsson, telefon 0455-38 55 25 eller e-post tobias.larsson@bth.se

Kommunikationsavdelningen den 13 januari 2016