Införd:
10/01/2013 03:35 PM

BTH gör Facebookstrategi åt Karlshamns kommun

Onsdagen den 2 oktober presenterar studenterna på utbildningen Digital kultur och kommunikation hur Karlshamns kommun kan använda Facebook i sin marknadsföring. Media är välkommen att närvara vid presentationen.

Studenterna på programmet Digital kultur och kommunikation har under några veckor jobbat med att ta fram en strategi åt Karlshamns kommun för deras användning av Facebook. Arbetet har skett inom kursen projektledning och entreprenörskap i digital kultur och studenterna har samtidigt studerat projektledning och gruppdynamik i arbetsgrupper.

Annika Andersson, kommunikatör vid informationsavdelningen på Karlshamns kommun, träffade studenterna i början av terminen och berättade om de svårigheter hon hade med att arbeta effektivt med Facebook. Därefter börja studenternas arbete och det har nu mynnat ut i olika strategier för att få fler personer att gilla Karlshamns kommuns Facebooksida samt strategier för att öka diskussionerna och inläggen på Facebooksidan.

Studenterna kommer att presentera sitt arbete för Karlshamns kommun den 2 oktober. Media är välkommen att ta del av studenternas arbete.

Dag: Onsdagen den 2 oktober
Tid: Kl 15:15
Plats: Samling i receptionen i hus A, BTH, Campus Gräsvik, Karlskrona. Därefter går vi till sal C336.

 

För mer information, kontakta Malin Jogmark på telefon: 0455-38 53 30 eller via e-post: malin.jogmark@bth.se

Se även www.bth.se

Källa:
Marknadsavdelningen den 1 oktober 2013

Redigera
Share Dela