08/25/2014 08:30 AM

Världskonferens lockar 400 till Karlskrona

Drygt 400 deltagare från hela världen är nu på plats i Karlskrona för att under fem dagar delta i den internationella konferensen i kravhantering som BTH, Blekinge Tekniska Högskola, står värd för. Media är välkommen att träffa några av deltagarna.

Det är den internationella konferensen i kravhantering "22nd IEEE Requirements Engineering Conference" RE'14, som förlagts till Karlskrona den 25–29 augusti 2014. RE'14 är en väletablerad konferens inom programvaruteknik och den har tidigare hållits i städer som Sydney, Kyoto, Chicago och senast i Rio de Janeiro. Nu är det Sveriges och Karlskronas tur.

Antalet anmälda deltagare är större än vid någon annan av de tidigare konferenserna. Speciellt stort är intresset från industrin – cirka en tredjedel av deltagarna kommer från olika företag, både lokalt och internationellt. Anledningen till detta är BTH:s starka position inom området och att den forskning som bedrivs alltid görs i samarbete med industrin.

RE'14 behandlar forskning och utbildning inom områden som kravhantering, offentlig upphandling, säkerhet, produktledning, releaseplanering och mycket annat. Ämnena är relevanta och kritiska inte bara för företag och organisationer, utan även för offentlig förvaltning.

Media är välkommen att träffa rektor Anders Hederstierna, Tony Gorschek, ansvarig för konferensen, samt några av deltagarna.

Dag: Onsdagen den 27 augusti
Tid: Kl 15:00 – 16:00
Plats: Vi möts i receptionen i hus A, Campus Gräsvik, Karlskrona

För mer information, kontakta Margareta Ahlström på telefon: 0455-38 50 91 eller via e-post: margareta.ahlstrom@bth.se