11/28/2013 01:15 PM

Fredspristagare gästföreläser

Fredagen den 29 november föreläser Thomas B Johansson om hållbara energisystem och klimatförändring. Thomas B Johansson är Unesco-professor och medlem i Intergovernmental Panel on Climate Change, IPCC, som fick Nobels fredspris 2007. Media är välkommen att ta del av föreläsningen samt att träffa Thomas B Johansson.

Den 29 november besöker professor Thomas B Johansson BTH för att föreläsa för bland andra masterstudenterna i fysisk planering. Föreläsningen handlar om hållbara energisystem och klimatförändring.

Thomas B Johansson är professor i energisystem och före detta föreståndare för internationella miljöinstitutet i Lund. Han är även Unesco-professor och medlem i Intergovernmental Panel on Climate Change, IPCC, som fick Nobels fredspris 2007.

Media är välkommen att ta del av föreläsningen och även träffa Thomas B Johansson efter föreläsningen. Föreläsningen är på engelska.

Dag: Fredagen den 29 november
Tid: Föreläsningen är kl 13:30 –16:00. Mötet med Thomas B Johansson sker direkt efter föreläsningens slut.
Plats: Multisalen, hus J, bottenplanet, BTH, Campus Gräsvik, Karlskrona.

Välkommen!

För ytterligare information kontakta Margareta Ahlström på telefon: 0455-38 50 91 eller via e-post: margareta.ahlstrom@bth.se. Läs mer på www.bth.se

Marknadsavdelningen den 28 november 2013