Lysa vill förbättra kundstödet online ytterligare

Lysa är ett av Sveriges mest snabbväxande fintechbolag. Vi vill nu bli ännu bättre på att hjälpa våra kunder online och förenkla vår tjänst ytterligare.

ANNONSINFORMATION

Sista datum för anmälning: 2020-12-18

Företagsnamn: Lysa AB

Mail till kontaktperson: fredrik.lindstrom@lysa.se

Länk till företag: http://www.lysa.se

Utbildningsnivå: Kandidat Magister/Master

Utbildningsområde: Datavetenskap och mjukvaruutveckling

Lysa är ett av Sveriges mest snabbväxande fintechbolag. Vår vision är att sätta en ny standard för hur människor sparar pengar och med teknikens hjälp bygger vi nya sparlösningar för framtidens kunder.

Våra kunder använder vår plattform på webben (lysa.se) för att bli kunder, sätta in pengar, administrera månadsspar mm. Vi har en kundsupport som hjälper och besvarar kundernas frågor. Vi har även en “Behöver du hjälp?”-funktion där det finns FAQ:s och information om hur man kontaktar vår kundsupport. Det finns även spårbarhet vilket gör att vi kan se vilka artiklar våra kunder tittar på.

Denna tjänsten köper vi en från en leverantör men vill titta på att “ta hem” hela funktionen för att själva äga utvecklingen av den och på så sätt anpassa den lättare till våra behov och göra den mer flexibel.

Vår övriga plattform är utvecklad i Java och React med en postgresql databas. Det som ska utvecklas ska integreras med befintlig plattform och det är därför dessa tekniker som ska användas. Några viktiga krav:

  • FAQn ska vara sökbar
  • Verktyget ska inkludera ett administrationsgränssnitt där man kan redigera, lägga till, ta bort mm befintliga FAQs/guider.
  • Internationellt stöd då hjälpen ska kunna visas på flera olika språk och behovet av kundstöd kan skilja sig mellan olika länder

Vi tror att detta kan vara ett bra studentprojekt och vi bedömer att de som främst behövs är Java- och Reactutvecklare och gärna någon i gruppen som håller ihop arbetet. Gruppen kommer att arbeta väldigt nära våra kundansvariga för kravdiskussioner, utvecklare, teknikchef och kommunikationschef.

Gruppen får gärna komma med förslag hur vi kan utveckla kundstödet och tjänsten i övrigt

Verktyget kommer att användas av våra kunder och driva vårt digitala kundstöd.

Tillbaka