Student, Civilingenjör i spel- och programvaruteknik, 300 hp
Stephanie, Civilingenjör i spelteknik
På den här sidan kan du läsa en kort intervju där jag berättar om mig själv och min utbildning. Du kan också ställa dina frågor direkt till mig. Fyll i formuläret längst ner på sidan så återkommer jag så snart som möjligt!
Jag heter Stephanie och jag är en glad tjej från Göteborg som har stort intresse för design och visualisering. Speciellt när det kommer till att förverkliga andras människors idéer och skapa världar som inte finns.
På fritiden ser du mig spela, pyssla, måla, programmera, spela brädspel, samt spendera tid med vänner och familj.
Intervju med Stephanie
Varför valde du att studera på BTH?
Jag valde att studera på BTH främst för att det var här som det enda spelinriktade civilingenjörsprogrammet fanns. Jag var väldigt inställd på att bli civilingenjör, men samtidigt skadar det inte att läsa något som är kul! Speciellt då jag redan hade ett stort intresse för spel och programmering till att börja med.
Vad uppskattar du mest med BTH?
Helt klart den nära kontakten med spelföretag, och att allt vi lär oss känns relevant för arbetsmarknaden. Jag uppskattar också hur vi får lära oss lite av allt möjligt, som till exempel maskininlärning och tillämpad artificiell intelligens. Kurser som är relevanta både inom och utanför spel. Och så klart, man får inte glömma den otroliga havsutsikten!
Vad är det viktigaste du tar med dig från studietiden?
Hur mycket bättre min programmering har blivit sen jag började här. Det känns redan som att jag har tillräckligt med kunskap för att i stort sett börja jobba på vilket programmeringsinriktat företag som helst.
Vad vill du säga till dem som funderar på att börja plugga?
Om du är intresserad av att ha en bred grundläggande bakgrund inom programmering, men samtidigt har ett intresse för spel eller spelmotorarkitektur, kan jag lova att det här programmet är perfekt för dig. Det är mycket pluggande, men det kan man säga för alla utbildningar.
Vad har du för framtidsplaner?
I dagsläget är jag öppen för i stort sett alla möjligheter som kommer i min väg, men om jag fick önska hade jag älskat att arbeta i ett litet till medelstort spelföretag, där jag antingen arbetar med UI/UX, eller med något inom procedurell generering.