Program Öppet hus
Program Öppet hus
Lördagen den 18 mars 2023 | Klockan 11:00 – 15:00 | Campus Karlskrona
Här hittar du som besökare hållpunkter och tider att hålla reda på. Om du har frågor eller är osäker på hur du hittar rätt, ta kontakt med oss i informationsdisken.
Skärgårdsbåten avgår 12:00 samt 14:00 från bryggan på campus. Turen tar cirka 45 minuter.
Föreläsningar
Bli din sorts teknisk – plugga på BTH
Tid: 11:15 – 11:35
Plats: Multisalen
Allmän presentation om BTH. Studenter berättar om oss, och hur det är att studera här.
Stark tillväxt i den marintekniska sektorn
Tid: 12:00 – 12:25
Plats: J1640
Marin teknik och alla dess tillämpningar är högaktuella och det sker en stor satsning på marin teknik, inte minst i Karlskrona och Blekinge. Som civilingenjör i marin teknik har du en mycket god arbetsmarknad, nationellt som internationellt. Du kan välja att jobba med många olika verksamheter med hav och vatten i centrum; på ytan, under ytan, i och runt havet inklusive dess havsbotten.
Mjukvaruingenjör – det enda framtidsjobbet
Tid: 12:00 – 12:25
Plats: Multisalen
Tony Gorschek, professor, berättar varför mjukvaruutveckling är framtiden.
Introduktion till teknisk spelgrafik
Tid: 12:00 – 12:50
Plats: J1650
Ämnesföreläsning samt rundvandring med prova-på-aktivitet. Testa spel i spelmotorer som Unreal och Unity3D. Modellera i program som Autodesk, Maya och Blender. Prova 3D-skanning, animation, motion caption och andra verktyg.
Gästföreläsning: Martin Walfisz
Tid: 13:00 – 13:45
Plats: Multisalen
Martin Walfisz, tidigare student på BTH och grundare av spelbolaget Massive Entertainment, berättar om sina 25 år som entreprenör, spelutvecklare och investerare.
Vad är artificiell intelligens (AI)?
Tid: 14:00 – 14:25
Plats: Multisalen
Martin Boldt, programansvarig för Civilingenjör i AI och maskininlärning berättar mer om AI som ämne, men också mer om vad man som presumtiv student kan förvänta sig av programmet.
Bli civilingenjör och utveckla framtidens spelteknik i en växande bransch
Tid: 14:00 – 14:25
Plats: J1640
Veronica Sundstedt, programansvarig för Civilingenjör i spelteknik, berättar om ämnesområdet och programinnehållet med möjligheter för frågor.
Ljuddesign för digitala medier
Tid: 14:00 – 14:25
Plats: J1650
Daniel Nilsson, programansvarig för Digital ljudproduktion, ger en introduktion i ämnet ljuddesign oavsett om du är intresserad av spelljud, filmljud eller immersiva digifysiska upplevelser. Programmet Digital ljudproduktion på BTH är en möjlig väg till en spännande framtid som ljuddesigner.
Bli din sorts teknisk – plugga på BTH
Tid: 14:40 – 15:00
Plats: Multisalen
Allmän presentation om BTH. Studenter berättar om oss, och hur det är att studera här.