Abstract
Abstract
Abstract
Huvudtalare Marie Leijon, MaU, Rum för studentaktivt lÀrande. Inspelad presentation
10.55 – 11.25
Har storleken betydelse? à se Tieva, Bengt Malmros och Per Andersson, UmeÄ Universitet
Is there a shared content and structure in multiprofessional supervision training? Martin Stigmar och Eva Davidsson, MaU. Presentation
A Reflective Inquire into Teaching Large Classes in Computer Science: the study case of a Cloud Computing Course. Emiliano Casalicchio, BTH. Inspelad presentation
Ger vi studenter möjlighet att utveckla kreativa matematiska lösningsstrategier pÄ den inledande matematikkursen för civilingenjörer? Malin Bernelf och Linda Mattsson, BTH
11.35 – 12.05
LÀrares design av undervisning i flexibla lÀrandemiljöer. Marie Leijon, MaU, Elisabet Malvebo, Sjöstridsskolan Andreas Nilsson, Sjöstridsskolan, och à se Tieva, UmeÄ Universitet
LÀrares design av undervisning i flexibla lÀrandemiljöer. Peter Palm, MaU. Presentation
Learning outside the classroom: a student perspective in innovation projects. Marco Bertoni, BTH.Inspelad presentation
Active Learning Teaching Activities for Motivation and Engagement in a Research Methodology Course – A Pilot Study. Petar Jercic och Valeria Garro, BTH
13.00 – 13.45
Hur kan kvalitetssĂ€kringsarbetet fĂ„ ökad legitimitet? – fyra kvalitetsdrivande omrĂ„den. à se Nygren, BTH
Hur kan lĂ€rare, kursansvariga, programansvariga och övergripande systemet, samarbeta med studenterna i att skapa en god lĂ€randemiljö? Camilla RĂŒdĂ©n, BTH
13.10- 13.27
âI know I will never study mechanical engineeringâ: a method to engage students in Orientation in Engineering courses. Alessandro Bertoni, BTH
10/10 förelÀsning: Aktivt lÀrande pÄ campus och distans. Emil Folino och Andreas Arnesson, BTH. Inspelad presentation
13.28 -13.45
Activating students through a tutorial-based approach: the case of the ’Virtual Prototyping’ course. Giulia Wally Scurati, Francesco Ferrise och Monica Bordegoni , BTH (Politecnico di Milano)
Mastermindgrupper – hur gĂ„r det till och vad tycker deltagarna? Pernilla Garmy, HKR. Inspelad presentation
13.55 – 14.25
Transforming Software Project Management Course: An Active Learning Approach. Ehsan Zabardast, Javier Gonzalez-Huerta och Aivars Ć Äblis, BTH
Problembaserat lÀrande pÄ sjuksköterskeutbildningen vid BTH. Anna Axén och Jenny Svensson, BTH
Early Alert – en studie om förstaĂ„rsstudenters bristande studieresultat. Eva Davidsson, Niclas Andersson och Dorota Gorna, MaU. Inspelad presentation
Learning teams’ diversity and innovative capacity: The case of gastronomy students. Timur Umans, Johanna Gerberich, Alina Liden och Viktoria Olsson, HKR. Presentation
14.35 – 15.05
Engineering an Engineering Degree under the CDIO Framework: Experiences of a (long) Journey Developing a Civilingenjörsprogam. Javier Gonzalez-Huerta, BTH
Kan problembaserat lÀrande (PBL) bidra till att sjuksköterskestudenter utvecklar kÀrnkompetensen samverkan i team? Camilla Allert och Helén Dellkvist, BTH
14.35 – 14.52
Experience of blended learning in software engineering courses. Emil Alégroth och Anna Eriksson, BTH. Inspelad presentation
Inquiry in the Context of a Course in Media Technology. Minnamari Helmisaari, BTH
14.53 – 15.10
Ingenjörsstudenters skrivförmĂ„ga – en empiri. Ă se Nygren och Ulrica Skagert, BTH. Inspelad presentation
Individuellt lĂ€randeunderlag (ILU) som ett pedagogiskt verktyg för lĂ€rande â Sjuksköterskestudenters upplevelser. Ewa Andersson, Anna AxĂ©n, Jenny Svensson och Markus Hjelm,BTH