Lättläst om BTH
Blekinge Tekniska högskola inriktar sig särskilt på IT och hållbar utveckling av näringsliv och samhället.
Det är en av Sveriges högskolor med den tydligaste inriktningen. IT är allt vi kan göra med datorer.
IT finns överallt omkring oss och datorer är nödvändiga hemma, i industrin och i sjukvården.
Därför är det viktigt att alla här hos oss lär sig mer om IT i all slags utbildning och forskning.
Vi finns i landskapet Blekinge i sydöstra Sverige, i staden Karlskrona.
Vad finns det för utbildningar på BTH?
På Blekinge Tekniska Högskola finns många olika ämnen och inriktningar.
Förutom teknik finns också spelutbildningar och vårdutbildningar.
Vi forskar kring alla dessa ämnen. Hos oss finns några av Sveriges och världens främsta forskare.
Blekinge Tekniska Högskola är en liten högskola. Det är lätt att få tag på lärare och annan personal och de vet vem du är.
Vill du läsa mer eller prata med oss?
Är du intresserad av att studera på Blekinge Tekniska Högskola? Du hittar alla våra utbildningar och information på www.bth.se/utbildning.
Du som har ett funktionsnedsättning kan få stöd och hjälp så att du kan studera på dina villkor. Ta kontakt med funka@bth.se Där arbetar samordnaren för studenter med funktionsnedsättning. Gör det i god tid, helst redan innan du söker.
På avdelningen för utbildningsstöd finns personal som svarar på frågor om våra program och kurser, om antagning och studier.
Prata med dem om du har frågor om studier som du inte får svar på våra webbsidor.
Vill du veta mer om forskning vid Blekinge Tekniska Högskola?
Då finns information här: www.bth.se/forskning
Har du frågor?
Har du allmänna frågor, kontakta info@bth.se
Du kan också ringa till oss på 0455-38 50 00 eller skriva till:
Blekinge Tekniska Högskola, 371 79 Karlskrona