11/12/2012 03:59 PM

Ursula Hass blir ordförande i VINNOVA-program

Den 7 november utsågs Ursula Hass, rektor vid BTH, till programrådsordförande för VINNOVA:s nya program ”Mobility for Growth”.

– Programmet ”Mobility for Growth” är en vidareutveckling av det väl fungerande VINNMER-programmet. Satsningen innebär investeringar i individers meritering och karriärutveckling inom ramen för internationella samarbetsprojekt mellan industri och akademi. Programmet finansieras av VINNOVA med 120 miljoner kronor och Europeiska Unionen med € 10 miljoner. De första utlysningarna beräknas öppna i slutet av året, säger VINNOVA:s programansvarige Erik Litborn.

– Genom att utse Ursula Hass till programrådsordförande får VINNOVA ta del av hennes gedigna erfarenhet och starka engagemang i våra satsningar för ökad mobilitet och aktiv industrisamverkan. Ursula har visat stor drivkraft och engagemang i utvecklingen av vårt nya program. Programmet kommer att resultera i fler individer med bättre kompetens som därmed resulterar i ökad tillväxt i svensk industri. Jag är helt övertygad om att Ursula med sin bakgrund som centrumföreståndare och rektor kommer att bidra till denna utveckling, menar Charlotte Brogren, generaldirektör på VINNOVA.

– Det är spännande att VINNOVA går vidare med det nya programmet ”Mobility for Growth” och att jag får förmånen att leda programrådsarbetet, säger Ursula Hass.

För mer information, kontakta Ursula Hass på telefon 0455-38 50 01 eller via
e-post: