11/30/2012 01:50 PM

Pressinbjudan

Torsdagen den 6 december kommer företrädare för ett av de ledande fastighetsutvecklingsbolagen i Kina till BTH för att ta del av högskolans kunskaper inom bland annat kooperativt boende för äldre. Media inbjuds att träffa BTH och de kinesiska företrädarna.

Yincheng Real Estate Group, YCDC, är ett av Kinas ledande fastighetsutvecklingsbolag när det gäller bostadsområden, kontor och hotellfastigheter. Under de senaste åren har YCDC fokuserat på utveckling och drift av äldreomsorgs- och serviceanläggningar samt bostäder för äldre.

BTH har under flera år framgångsrikt arbetat med boendefrågor för äldre. YCDC är mycket intresserade av konceptet ”SeniorForum – ett helt koncept” för att kunna tillhandahålla ett prisvärt boende i till exempel en bostadsrättsförening, liksom för de olika utvecklade modellerna i konceptet. Detta projekt är en utveckling av de tidigare BTH-projekten SeniorLiving 2000 och Welhops, som bland annat var finalist i World Habitat Award år 2010 och best practice i Europa.

Den kinesiska delegationen, som besöker Sverige under tre dagar, kommer till BTH och Karlskrona under en dag. Utöver besöket på BTH ska Seniorhusföreningen och seniorboendet Sparre i Karlskrona besökas. På BTH möter de kinesiska företrädarna personer med olika kompetens inom områdena bostad, omgivning, hälsa, hälsoteknik och innovation för att få en bättre förståelse för den kompetens som finns inom områdena och för att diskutera ett eventuellt samarbete.

Media inbjuds att träffa Huang Qingping, ordförande i styrelsen för YCDC, samt företrädare för BTH.

Dag: Torsdag 6 december
Plats: Sal Monsunen, Hus A (entrébyggnaden), BTH, Campus Gräsvik, Karlskrona.

Välkommen!

För mer information, kontakta projektkoordinator Per-Olof Svensson på telefon 0708-780113,
 e-post:
poasvensson@gmail.com
Mer information om YCDC kan hittas på: http://www.ycdc.com

Marknadsavdelningen den 5 december 2012