11/20/2012 12:01 PM

Pressinbjudan

Sparbanksstiftelsen Kronan delar varje år ut stipendium till framstående uppsatser. Media bjuds in till en presskonferens för att träffa ett par av de studenter vid BTH som fått stipendiet.

Sparbanksstiftelsen Kronan delar i år ut 24 stipendier. Stipendierna delas ut till de studenter som i sina C- eller D-uppsatser gjort de bästa arbetena med inriktning mot nyföretagande och entreprenörskap. Syftet med stipendierna är att stimulera studenterna att göra bra uppsatser och samarbeta med näringslivet.

Stipendierna delas ut till studenter vid BTH, Högskolan i Halmstad och vid Linnéuniversitet.

På BTH har 58 kvalificerade ansökningar inkommit till årets stipendieomgång. Den sju man starka juryn på Sparbanksstiftelsen Kronan slutligen bedömt och utsett fem vinnande bidrag från BTH. Två vinnare får vardera 50.000 kronor och tre vinnare får 25.000 kronor vardera.

Pressen är välkommen att träffa ett par av BTH-stipendiaterna samt rektor Ursula Hass med flera från BTH.

Dag: Onsdag 21 november
Plats: Sal Monsunen, 2 vån i BTH:s entrébyggnad, hus A, Campus Gräsvik, Karlskrona.

För ytterligare information kontakta Mikael Åsman på telefon: 0708-47 87 13 eller via e-post: mikael.asman@bth.se. Läs mer på www.bth.se

Marknadsavdelningen den 20 november 2012