Support för e-resurser

Här kan du få hjälp om du har problem med access till bibliotekets databaser och e-resurser.

Fält markerade med * måste fyllas i eller väljas.

Skriv namnet på databasen, t.ex. Summon@BTH, PubMed eller Scopus.
Har du provat att söka i Summon@BTH?
Kopiera adressen från adressfältet och klistra in den här.
Vilken webbläsare (browser) har du använt?  * (obligatorisk)
Ibland kan det löna sig att testa en annan browser såsom Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox eller Safari.
Vilken webbläsare (browser) har du använt?
Har du gått via bibliotekets databaslista? * (obligatorisk)
Om du inte använt Summon är det nödvändigt att gå vägen via bibliotekets databaslista. Leta upp databasens namn och klicka på vår länk för att autentisera dig som BTH-student.
Har du gått via bibliotekets databaslista?
Har du använt ditt studentkonto på bibliotekets inloggningssida? * (obligatorisk)
Använd ditt studentkonto för att få tillgång till databaserna. Studentanvändare/akronym kan t.ex. se ut så här: ”ansv13”, och är samma som du använder i Canvas. (Om det inte fungerar - ta kontakt med IT Helpdesk 0455-385100).
Har du använt ditt studentkonto på bibliotekets inloggningssida?
Du kan enkelt kolla ditt IP-nummer på den här webbsidan: ipnr.se