Skripting för spelgrafik

Programkurstillfälle, 6,0 hp

  • Studietid: 2024 vecka 13 till 2024 vecka 22
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, halvfart 50%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk: Svenska
  • Nivå: G1F
  • Anmälningskod: BJ4UJ
  • Kurskod: DV1639
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

Skripting för spelgrafik, 6,0 hp

Skapande av spelgrafik kan vara en repetitiv process som kräver mycket arbete och tid. För att effektivisera arbetet och optimera arbetsflödet kan små program, så kallade skript, användas. Syftet med kursen är att utveckla studentens tankesätt och färdighet inom området skripting. Kursen kommer lära studenterna att skapa och modifiera spelgrafik med hjälp av skript, samt automatisera och optimera arbetsflödet för att effektivisera både spelgrafik och den spelgrafiska pipelinen. Kursen syftar också till att introducera procedurell generering av grafik.

Bra att veta

Frågor?

Profilbild

Kursansvarig:

Patrik Svensson

patrik.svensson@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar

Har du en fråga? Skriv den här, så återkommer vi så snart som möjligt!
×