Hoppa till innehåll
Hoppa till sidfot
BTH:s logotyp, gå till startsidan
Sök
Studentportalen
Bibliotek
In English
Utbildningar
Program och kurser
Utbildningsområden
Datavetenskap
Hälsa och vård
Högskoleförberedande utbildningar
Industriell ekonomi, hållbarhet och ledarskap
Ingenjörsutbildningar
Marin teknik och maskinteknik
Master- och magisterutbildningar
Mjukvaruutveckling
Planeringsarkitekt
Spelteknik
Jämför utbildningsprogram
Kompetensutveckling för yrkesverksamma
Vad vill du bli?
Är du behörig?
Bli student
Plugga på BTH
Mycket mer än plugg
Studentlivet
Att bo i Blekinge
Studera utomlands
Campus Karlskrona
Jämställdhet och lika villkor
Om högskolestudier
Frågor? Hör av dig!
Fråga en student
Fråga en programansvarig
Fråga om dina studier
Ska vi träffas?
Öppet hus
Anmälan och antagning
FAQ – frågor och svar
Högskoleprovet
Rätt behörighet
Studiestöd från CSN
Så söker du
Viktiga datum
Urval
I väntan på ditt antagningsbesked
Nyss antagen
Bostad
Läsårsindelning
Bibliotek
Egen dator
Studentföreningar
Studentstöd
Forskning
Forskning på BTH
Forskningsområden
BTH löser samhällets utmaningar
Forskningsprojekt
Utbildning på forskarnivå
Sök forskare
Om oss
Det här är Blekinge Tekniska Högskola
Om myndigheten
Hedersdoktorer
Akademisk högtid
Så här arbetar vi
Vision och strategi
Digitalisering
Hållbar utveckling
BTH:s kvalitetssystem
Undervisning och lärande
Jämställdhetsintegrering
Internationalisering
Breddad rekrytering och breddat deltagande
Organisation
Ledningsenhet
Fakulteter
Ledningskansli
Enheten för samverkan och innovation
Enheten för utbildningsutveckling
Gemensamt verksamhetsstöd inklusive bibliotek
Avdelningen för utbildningsstöd
Biblioteket
HR-avdelningen
IT- och serviceavdelningen
Kommunikationsavdelningen
Lokal- och serviceavdelningen
Studerandeavdelningen
Enheten för högskoleservice
Beslutande organ
Organisationskarta
Internationella BTH
Kontakta oss
IT och service
Sök personal
Pressrum
Visselblåsning
Hitta till BTH
Lättläst om BTH
Om webbplatsen
Tillgänglighet
Samarbeta med BTH
Samarbeta med våra studenter
Samverka med våra forskare
Samverkan med näringsliv och samhälle
Samverkansarenor
Strategisk samverkan
Annonsportal för samverkan
Skapa annons
Kompetensutveckling för yrkesverksamma
Innovation Office
Institutioner
Institutionen för datavetenskap
Institutionen för programvaruteknik
Institutionen för teknik och estetik
Institutionen för industriell ekonomi
Institutionen för fysisk planering
Institutionen för hälsa
Institutionen för maskinteknik
Institutionen för matematik och naturvetenskap
Institutionen för strategisk hållbar utveckling
Jobba hos oss
Genvägar
Studentportalen
Bibliotek
Annonsportal
För personal – Inside
Sök personal
Behandling av personuppgifter
Press
Meny
Alla
Content
Utbildningar
Program och kurser
Utbildningsområden
Datavetenskap
Hälsa och vård
Högskoleförberedande utbildningar
Industriell ekonomi, hållbarhet och ledarskap
Ingenjörsutbildningar
Marin teknik och maskinteknik
Master- och magisterutbildningar
Mjukvaruutveckling
Planeringsarkitekt
Spelteknik
Datavetenskap
Datavetenskap och mjukvaruutveckling
Elektroteknik
Hälsa och vård
Högskoleförberedande utbildningar
Industriell ekonomi, hållbarhet och ledarskap
Ingenjörsutbildningar
Marin teknik och maskinteknik
Maskinteknik
Master- och magisterutbildningar
Mjukvaruutveckling
Planeringsarkitekt
Spelteknik
Jämför utbildningsprogram
Kompetensutveckling för yrkesverksamma
Kompetensutveckling inom marin teknik
Kurser för kompetensutveckling
Ledarskap och innovation för hållbarhet
Säkerhetsutbildning för data- och mjukvaruintensiva produkter och tjänster
Teknikutveckling och innovation
Uppdragsutbildning
Vad vill du bli?
Är du behörig?
Är du behörig?
Jämför utbildningsprogram
Kompetensutveckling för yrkesverksamma
Kompetensutveckling inom marin teknik
Kurser för kompetensutveckling
Ledarskap och innovation för hållbarhet
Säkerhetsutbildning för data- och mjukvaruintensiva produkter och tjänster
Teknikutveckling och innovation
Uppdragsutbildning
Program och kurser
Civilingenjör i AI och maskininlärning
Välkomstbrev Civilingenjör i AI och maskininlärning – HT-21
Välkomstbrev Civilingenjör i AI och maskininlärning – HT-22
Välkomstbrev Civilingenjör i AI och maskininlärning – HT-23
Civilingenjör i AI och maskininlärning
Välkomstbrev Civilingenjör i AI och maskininlärning – HT-24
Civilingenjör i datorsäkerhet
Välkomstbrev Civilingenjör i datorsäkerhet – HT-21
Välkomstbrev Civilingenjör i datorsäkerhet – HT-22
Välkomstbrev Civilingenjör i datorsäkerhet – HT-23
Civilingenjör i datorsäkerhet
Välkomstbrev Civilingenjör i datorsäkerhet – HT-24
Civilingenjör i industriell ekonomi
Välkomstbrev Civilingenjör i industriell ekonomi – HT-21
Välkomstbrev Civilingenjör i industriell ekonomi – HT-22
Välkomstbrev Civilingenjör i industriell ekonomi – HT-23
Civilingenjör i industriell ekonomi och management
Välkomstbrev Civilingenjör i industriell ekonomi och management – HT-24
Civilingenjör i industriell ekonomi på BTH
Fakultet/personal Civilingenjör i industriell ekonomi
Karriär efter Civilingenjör i industriell ekonomi
Civilingenjör i marin teknik
Välkomstbrev Civilingenjör i marin teknik – HT-21
Välkomstbrev Civilingenjör i marin teknik – HT-22
Välkomstbrev Civilingenjör i marin teknik – HT-23
Civilingenjör i marin teknik
Välkomstbrev Civilingenjör i marin teknik – HT-24
Civilingenjör i maskinteknik
Välkomstbrev Civilingenjör i maskinteknik – HT-21
Välkomstbrev Civilingenjör i maskinteknik – HT-22
Välkomstbrev Civilingenjör i maskinteknik – HT-23
Civilingenjör i maskinteknik – produktutveckling
Välkomstbrev Civilingenjör i maskinteknik – produktutveckling – HT-24
Civilingenjör i mjukvaruutveckling
Välkomstbrev Civilingenjör i mjukvaruutveckling – HT-21
Välkomstbrev Civilingenjör i mjukvaruutveckling – HT-22
Välkomstbrev Civilingenjör i mjukvaruutveckling – HT-23
Civilingenjör i mjukvaruutveckling
Välkomstbrev Civilingenjör i mjukvaruutveckling – HT-24
Civilingenjör i spelteknik
Välkomstbrev Civilingenjör i spelteknik – HT-24
Datavetenskap för spelutveckling
Datavetenskap för spelutveckling – distans
Fysisk planering
Välkomstbrev Fysisk planering – HT-21
Välkomstbrev Fysisk planering – HT-22
Välkomstbrev Fysisk planering – HT-23
Välkomstbrev Fysisk planering – HT-24
Högskoleingenjör i IT-säkerhet
Välkomstbrev Högskoleingenjör i IT-säkerhet – HT-21
Välkomstbrev Högskoleingenjör i IT-säkerhet – HT-22
Välkomstbrev Högskoleingenjör i IT-säkerhet – HT-23
Välkomstbrev Högskoleingenjör i IT-säkerhet – HT-24
Högskoleingenjör i maskinteknik
Välkomstbrev Högskoleingenjör i maskinteknik – HT-21
Välkomstbrev Högskoleingenjör i maskinteknik – HT-22
Välkomstbrev Högskoleingenjör i maskinteknik – HT-23
Välkomstbrev Högskoleingenjör i maskinteknik – HT-24
Högskoleingenjör i teknisk spelgrafik
Välkomstbrev Högskoleingenjör i teknisk spelgrafik – HT-23
Välkomstbrev Högskoleingenjör i teknisk spelgrafik – HT-24
Kurser
Kurspaket
Magisterprogram i Software Engineering
Magisterprogram i strategiskt ledarskap för hållbarhet
Masterprogram i AI och maskininlärning
Masterprogram i datavetenskap
Masterprogram i marin teknik
Masterprogram i maskininlärning, sensorer och system
Masterprogram i maskinteknik – strukturmekanik
Masterprogram i Software Engineering
Masterprogram i stadsplanering
Välkomstbrev Masterprogram i stadsplanering – HT-22
Välkomstbrev Masterprogram i stadsplanering – HT-23
Välkomstbrev Masterprogram i stadsplanering – HT-24
Masterprogram i strategisk fysisk planering
Välkomstbrev Masterprogram i strategisk fysisk planering – HT-22
Välkomstbrev Masterprogram i strategisk fysisk planering – HT-23
Välkomstbrev Masterprogram i strategisk fysisk planering – HT-24
Masterprogram i telekommunikationssystem
MBA-programmet
MBA-programmet
Produktutveckling
Välkomstbrev Produktutveckling – HT-22 distans
Välkomstbrev Produktutveckling – HT-23 distans
Välkomstbrev Produktutveckling – HT-24 distans
Sjuksköterskeprogrammet
Välkomstbrev Sjuksköterskeprogrammet – HT-22
Välkomstbrev Sjuksköterskeprogrammet – HT-23
Välkomstbrev Sjuksköterskeprogrammet – HT-24
Välkomstbrev Sjuksköterskeprogrammet – VT-22
Välkomstbrev Sjuksköterskeprogrammet – VT-23
Välkomstbrev Sjuksköterskeprogrammet – VT-24
Välkomstbrev Sjuksköterskeprogrammet – VT-25
Software Engineering
Välkomstbrev Software Engineering – HT-22
Välkomstbrev Software Engineering – HT-23
Välkomstbrev Software Engineering – HT-24
Specialistsjuksköterskeprogram med inriktning mot distriktssköterska
Välkomstbrev Specialistsjuksköterskeprogram med inriktning mot distriktssköterska – HT-22
Välkomstbrev Specialistsjuksköterskeprogram med inriktning mot distriktssköterska – HT-24 deltid 50% distans
Specialistsjuksköterskeprogram med inriktning mot psykiatrisk vård
Välkomstbrev Specialistsjuksköterskeprogram med inriktning mot psykiatrisk vård – HT-22 deltid 50% distans
Välkomstbrev Specialistsjuksköterskeprogram med inriktning mot psykiatrisk vård – HT-24 deltid 50% distans
Tekniskt basår
Välkomstbrev Tekniskt basår – HT-23
Välkomstbrev Tekniskt basår – HT-24
Tekniskt basår, distans
Välkomstbrev Tekniskt basår, distans – HT-23 distans
Välkomstbrev Tekniskt basår, distans – HT-24 distans
Webbprogrammering
Välkomstbrev Webbprogrammering – HT-22
Välkomstbrev Webbprogrammering – HT-23
Välkomstbrev Webbprogrammering – HT-24
Webbprogrammering distans
Välkomstbrev Webbprogrammering – HT-22 distans
Välkomstbrev Webbprogrammering – HT-23 distans
Välkomstbrev Webbprogrammering – HT-24 distans
Utbildningsområden
Datavetenskap
Datavetenskap och mjukvaruutveckling
Elektroteknik
Hälsa och vård
Högskoleförberedande utbildningar
Industriell ekonomi, hållbarhet och ledarskap
Ingenjörsutbildningar
Marin teknik och maskinteknik
Maskinteknik
Master- och magisterutbildningar
Mjukvaruutveckling
Planeringsarkitekt
Spelteknik
Vad vill du bli?
Bli student
Plugga på BTH
Mycket mer än plugg
Studentlivet
Att bo i Blekinge
Att bo i Blekinge
Studentlivet
Studera utomlands
Nathalie, utbytesstudent i Shanghai
Campus Karlskrona
Jämställdhet och lika villkor
BTH idrottsakademi
Campus Karlskrona
Jämställdhet och lika villkor
Mycket mer än plugg
Att bo i Blekinge
Studentlivet
Studera utomlands
Nathalie, utbytesstudent i Shanghai
Om högskolestudier
Frågor? Hör av dig!
Fråga en student
Student, Civilingenjör i AI och maskininlärning, 300 HP
Student, Civilingenjör i datorsäkerhet, 300 HP
Student, Civilingenjör i industriell ekonomi, 300 hp
Student, Civilingenjör i marin teknik, 300 hp
Student, Civilingenjör i maskinteknik, 300 hp
Student, Civilingenjör i mjukvaruutveckling, 300 hp
Student, Civilingenjör i spelteknik, 300 hp
Student, Design av digitala och immersiva upplevelser, 180 hp
Student, Fysisk planering, 180 hp
Student, Högskoleingenjör i IT-säkerhet, 180 HP
Student, Högskoleingenjör i maskinteknik, 180 hp
Student, Högskoleingenjör i teknisk spelgrafik, 180 hp
Student, Produktutveckling, 120 hp
Student, Sjuksköterskeprogrammet, 180 hp
Student, Software engineering, 180 hp
Student, Tekniskt basår, 60 fup
Student, Webbprogrammering, 180 hp
Fråga en programansvarig
Fråga om dina studier
Fråga en programansvarig
Fråga en student
Student, Civilingenjör i AI och maskininlärning, 300 HP
Student, Civilingenjör i datorsäkerhet, 300 HP
Student, Civilingenjör i industriell ekonomi, 300 hp
Student, Civilingenjör i marin teknik, 300 hp
Student, Civilingenjör i maskinteknik, 300 hp
Student, Civilingenjör i mjukvaruutveckling, 300 hp
Student, Civilingenjör i spelteknik, 300 hp
Student, Design av digitala och immersiva upplevelser, 180 hp
Student, Fysisk planering, 180 hp
Student, Högskoleingenjör i IT-säkerhet, 180 HP
Student, Högskoleingenjör i maskinteknik, 180 hp
Student, Högskoleingenjör i teknisk spelgrafik, 180 hp
Student, Produktutveckling, 120 hp
Student, Sjuksköterskeprogrammet, 180 hp
Student, Software engineering, 180 hp
Student, Tekniskt basår, 60 fup
Student, Webbprogrammering, 180 hp
Fråga om dina studier
Ska vi träffas?
Öppet hus
Öppet hus
Anmälan och antagning
FAQ – frågor och svar
Högskoleprovet
Rätt behörighet
Antagningsordning vid BTH
Reell kompetens
Tekniskt basår, 60 FUP
Studiestöd från CSN
Så söker du
Viktiga datum
Urval
FAQ – frågor och svar
Högskoleprovet
Rätt behörighet
Antagningsordning vid BTH
Reell kompetens
Tekniskt basår, 60 FUP
Så söker du
Studiestöd från CSN
Urval
Viktiga datum
I väntan på ditt antagningsbesked
Nyss antagen
Bostad
Läsårsindelning
Bibliotek
Egen dator
Studentföreningar
Bostad
Egen dator
Studentföreningar
Välkomstbrev
Studentstöd
Studievägledning
Anmälan och antagning
FAQ – frågor och svar
Högskoleprovet
Rätt behörighet
Antagningsordning vid BTH
Reell kompetens
Tekniskt basår, 60 FUP
Så söker du
Studiestöd från CSN
Urval
Viktiga datum
Frågor? Hör av dig!
Fråga en programansvarig
Fråga en student
Student, Civilingenjör i AI och maskininlärning, 300 HP
Student, Civilingenjör i datorsäkerhet, 300 HP
Student, Civilingenjör i industriell ekonomi, 300 hp
Student, Civilingenjör i marin teknik, 300 hp
Student, Civilingenjör i maskinteknik, 300 hp
Student, Civilingenjör i mjukvaruutveckling, 300 hp
Student, Civilingenjör i spelteknik, 300 hp
Student, Design av digitala och immersiva upplevelser, 180 hp
Student, Fysisk planering, 180 hp
Student, Högskoleingenjör i IT-säkerhet, 180 HP
Student, Högskoleingenjör i maskinteknik, 180 hp
Student, Högskoleingenjör i teknisk spelgrafik, 180 hp
Student, Produktutveckling, 120 hp
Student, Sjuksköterskeprogrammet, 180 hp
Student, Software engineering, 180 hp
Student, Tekniskt basår, 60 fup
Student, Webbprogrammering, 180 hp
Fråga om dina studier
I väntan på ditt antagningsbesked
Nyss antagen
Bostad
Egen dator
Studentföreningar
Välkomstbrev
Om högskolestudier
Plugga på BTH
BTH idrottsakademi
Campus Karlskrona
Jämställdhet och lika villkor
Mycket mer än plugg
Att bo i Blekinge
Studentlivet
Studera utomlands
Nathalie, utbytesstudent i Shanghai
Ska vi träffas?
Öppet hus
Studentstöd
Studievägledning
Forskning
Forskning på BTH
Grants Office
Forskningsområden
Datavetenskap
AgileSec – Agil utveckling av säkerhetskritiska system
Blixten II
Bonseyes
CCC – Datavetenskapliga analysmetoder för brottsbekämpning
CONVINcE
FLOAT – För bättre flyt i den svenska tågtrafiken
SAIS ’23
Spelutveckling med fokus på spelbeteende och preventionsarbete
Symphony
TRANS-FORM – Med sikte på utveckling av en mer attraktiv kollektivtrafik
Fysisk planering
CollAGE
Det arkitektoniska rummets betydelse för relationell omsorg för äldre med stora omsorgsbehov
Smart Energy Solutions for Africa
Spatiala strategier i särskilt boende under corona-epidemin
Trygghet och offentligt liv i fysisk planering
UrbanHist
Vilka platser? Vilket åldrande? Rum och åldrande i nutida afrikanska urbaniteter
Industriell ekonomi och management
ANAKIN – Automatiserad analys & klassificering av förseningsorsaker i järnvägssystemet
Maskinteknik
Applied fracture mechanics in package openings
Model Driven Development and Decision Support+
PREDICT – Prediktering av försträckning och brott för komplexa lastfall inom plåtformning
RESIST – Regions for climate change resilience through Innovation, Science and Technology | 2023-2027
Kortare ledtid genom avancerade verktygsstrukturer med fokus på plåtformning
Matematik med tillämpningar
Programvaruteknik
ELLIIT
GIST – Gaining actionable Insights from Software Testing
GoLD
InScale – Supporting InnerSource Transformation at Scale
OSIR
PROMIS
REQUIREMENTS ENGINEERING IN INFRASTRUCTURE PROJECTS
ScaleWise
SESAM – Secure software engineering through Sensible AutoMation
Testing with AI Reinforced GUI Embedded Technology (T.A.R.G.E.T.)
ThreMoLIA – Hotmodellering för LLM-integrerade applikationer
ViTS – Visualization of Test data for Decision Support
WorkFlex
SERT
M.E.T.A
SHADE
PLEng – Företagsforskarskola
PROMPT – Företagsanpassade kurser i programvaruteknik
Strategisk hållbar utveckling
Digital Sustainability Implementation Package – DSIP
Hållbar Produktutveckling
Systemteknik
Artificiell intelligens AI kan reducera ogräsfrön i utsäde
Bekämpa Renkavle med hjälp av drönare och Artificiell Intelligens (AI)
Nästa generation av syntetisk apertur radar algoritmer för utforskning av jorden och universum
Radio Occultation Inversion Methods
Nya bildinversionsalgoritmer baserade på Dopplermätningar för säkerhet och klimatövervakning
Radio Occultation Accuracy for Climate, Meteorology, and Space Weather – Part 2
TENTacle
Trafikmätning med satellit – effektutvärdering av vägslitageskatt
Tillämpad hälsoteknik
Att använda smarta glasögon inom intensivvård
NEAR
Problembaserat lärande vid genomförande av sjuksköterskeutbildning
SMART4MD
SNAC-B
Vaccinationsstudie för att förhindra infektioner i blodbanan.
Vaccinationsstudie mot borreliainfektion
Vaccinationsstudie mot Meningokocker
Validate
BTH löser samhällets utmaningar
Forskningsprojekt
Utbildning på forskarnivå
Sök forskare
Om oss
Det här är Blekinge Tekniska Högskola
Om myndigheten
Hedersdoktorer
Akademisk högtid
Akademisk högtid
Hedersdoktorer
Så här arbetar vi
Vision och strategi
Digitalisering
Hållbar utveckling
Klimatramverket
Miljöledningssystem
Policy för hållbar utveckling
BTH:s kvalitetssystem
Kvalitetsrapporter
Undervisning och lärande
Årets lärare
Best Practice
A course as a journey
Active learning
Answering by Asking Questions
Att främja studietekniken
Att lyfta en kurs från botten till toppen
Brief the CEO
Bygga bro
Cozy-Coding
Det kommunikativa handlandet – system och livsvärld
Embracing the Silence
Examination med stor valfrihet och tydliga bedömningskriterier
Filmade interaktioner mellan novis och expert
Flipped classroom
För- och nackdelar med automaträttning i kurser för introduktion till programmering
Fostering active learning
How to develop student’s skills in independent learning and enquiry.
Increasing motivation
Laborationer i hemmiljö
Nätbaserad distansutbildning, framtidens högre utbildning?
Our Learning Community
Samverkan
Student generated test questions
The Acorn Approach
The principle of minimal help
Understanding – Practice – Assessment – Reflection
Distansutbildning
13 utmaningar
1. Studentrespons
2. Upfrontinvestering
3. Social Distans
Lararguide till online-undervisning
Lärarlärdom
Lärarlärdom 2022
Abstract
Huvudtalare
Inbjudan och anmälan
Presentationsformer
Proceedings
Program 2022
Lärarlärdom konferens 2019
Online-undervisning
Asynkrona Videos
Autentisk bedömning
Chatt
Email och direkta meddelanden
Föreläsningar
Forum
Grupparbete
Intuitiv navigering
Kommunikation
Projektarbete
Seminarier och workshops
Självstudier
Skapa en lärgemenskap
Skriftligt material
Summativ och formativ tentamen
Synkrona Föreläsningar
Synliga lärandemål
Tekniken som resurs för lärande
Tentamen
Tidpunkt för publicering av innehåll
Uppgifter och feedback
Variation och format
Videokonferenser och ”hangouts”
Utvecklingskonferens för Sveriges ingenjörsutbildningar 2025
Kommunikation
Presentationsformer
Jämställdhetsintegrering
Internationalisering
Breddad rekrytering och breddat deltagande
Breddad rekrytering och breddat deltagande
BTH:s kvalitetssystem
Kvalitetsrapporter
Digitalisering
Hållbar utveckling
Klimatramverket
Miljöledningssystem
Policy för hållbar utveckling
Jämställdhetsintegrering
Undervisning och lärande
Årets lärare
Best Practice
A course as a journey
Active learning
Answering by Asking Questions
Att främja studietekniken
Att lyfta en kurs från botten till toppen
Brief the CEO
Bygga bro
Cozy-Coding
Det kommunikativa handlandet – system och livsvärld
Embracing the Silence
Examination med stor valfrihet och tydliga bedömningskriterier
Filmade interaktioner mellan novis och expert
Flipped classroom
För- och nackdelar med automaträttning i kurser för introduktion till programmering
Fostering active learning
How to develop student’s skills in independent learning and enquiry.
Increasing motivation
Laborationer i hemmiljö
Nätbaserad distansutbildning, framtidens högre utbildning?
Our Learning Community
Samverkan
Student generated test questions
The Acorn Approach
The principle of minimal help
Understanding – Practice – Assessment – Reflection
Distansutbildning
13 utmaningar
1. Studentrespons
2. Upfrontinvestering
3. Social Distans
Lararguide till online-undervisning
Lärarlärdom
Lärarlärdom 2022
Abstract
Huvudtalare
Inbjudan och anmälan
Presentationsformer
Proceedings
Program 2022
Lärarlärdom konferens 2019
Online-undervisning
Asynkrona Videos
Autentisk bedömning
Chatt
Email och direkta meddelanden
Föreläsningar
Forum
Grupparbete
Intuitiv navigering
Kommunikation
Projektarbete
Seminarier och workshops
Självstudier
Skapa en lärgemenskap
Skriftligt material
Summativ och formativ tentamen
Synkrona Föreläsningar
Synliga lärandemål
Tekniken som resurs för lärande
Tentamen
Tidpunkt för publicering av innehåll
Uppgifter och feedback
Variation och format
Videokonferenser och ”hangouts”
Utvecklingskonferens för Sveriges ingenjörsutbildningar 2025
Kommunikation
Presentationsformer
Vision och strategi
Organisation
Ledningsenhet
Fakulteter
Ledningskansli
Enheten för samverkan och innovation
AI utmaning våren -22
BTH Experience Day
Lokal J1620
SPIKE 2024
Spike Festival -23
Studentambassadörer
Tips inför BTH Experience Day – Studenter
Enheten för utbildningsutveckling
Gemensamt verksamhetsstöd inklusive bibliotek
Avdelningen för utbildningsstöd
Biblioteket
HR-avdelningen
IT- och serviceavdelningen
Kommunikationsavdelningen
Lokal- och serviceavdelningen
Studerandeavdelningen
Avdelningen för utbildningsstöd
Biblioteket
HR-avdelningen
IT- och serviceavdelningen
Kommunikationsavdelningen
Lokal- och serviceavdelningen
Studerandeavdelningen
Enheten för högskoleservice
Beslutande organ
Disciplinnämnd
Högskolestyrelse
Protokoll
Organisationskarta
Beslutande organ
Disciplinnämnd
Högskolestyrelse
Protokoll
Enheten för samverkan och innovation
AI utmaning våren -22
BTH Experience Day
Lokal J1620
SPIKE 2024
Spike Festival -23
Studentambassadörer
Tips inför BTH Experience Day – Studenter
Fakulteter
Gemensamt verksamhetsstöd inklusive bibliotek
Avdelningen för utbildningsstöd
Biblioteket
HR-avdelningen
IT- och serviceavdelningen
Kommunikationsavdelningen
Lokal- och serviceavdelningen
Studerandeavdelningen
Högskoleservice
Ledningsenhet
Ledningskansli
Rådgivande och beredande organ
Utbildningsutveckling
Internationella BTH
Kontakta oss
IT och service
Sök personal
Pressrum
Visselblåsning
Alumni
Att skicka e-faktura till Blekinge Tekniska Högskola
IT och service
Pressrum
Visselblåsning
Hitta till BTH
Lättläst om BTH
Om webbplatsen
Tillgänglighet
Tillgänglighetsredogörelse för bth.se
Hitta till BTH
Internationella BTH
Kontakt
Alumni
Att skicka e-faktura till Blekinge Tekniska Högskola
IT och service
Pressrum
Visselblåsning
Lättläst om BTH
Om myndigheten
Akademisk högtid
Hedersdoktorer
Om webbplatsen
Tillgänglighetsredogörelse för bth.se
Organisation
Beslutande organ
Disciplinnämnd
Högskolestyrelse
Protokoll
Enheten för samverkan och innovation
AI utmaning våren -22
BTH Experience Day
Lokal J1620
SPIKE 2024
Spike Festival -23
Studentambassadörer
Tips inför BTH Experience Day – Studenter
Fakulteter
Gemensamt verksamhetsstöd inklusive bibliotek
Avdelningen för utbildningsstöd
Biblioteket
HR-avdelningen
IT- och serviceavdelningen
Kommunikationsavdelningen
Lokal- och serviceavdelningen
Studerandeavdelningen
Högskoleservice
Ledningsenhet
Ledningskansli
Rådgivande och beredande organ
Utbildningsutveckling
Så här arbetar vi
Breddad rekrytering och breddat deltagande
BTH:s kvalitetssystem
Kvalitetsrapporter
Digitalisering
Hållbar utveckling
Klimatramverket
Miljöledningssystem
Policy för hållbar utveckling
Jämställdhetsintegrering
Undervisning och lärande
Årets lärare
Best Practice
A course as a journey
Active learning
Answering by Asking Questions
Att främja studietekniken
Att lyfta en kurs från botten till toppen
Brief the CEO
Bygga bro
Cozy-Coding
Det kommunikativa handlandet – system och livsvärld
Embracing the Silence
Examination med stor valfrihet och tydliga bedömningskriterier
Filmade interaktioner mellan novis och expert
Flipped classroom
För- och nackdelar med automaträttning i kurser för introduktion till programmering
Fostering active learning
How to develop student’s skills in independent learning and enquiry.
Increasing motivation
Laborationer i hemmiljö
Nätbaserad distansutbildning, framtidens högre utbildning?
Our Learning Community
Samverkan
Student generated test questions
The Acorn Approach
The principle of minimal help
Understanding – Practice – Assessment – Reflection
Distansutbildning
13 utmaningar
1. Studentrespons
2. Upfrontinvestering
3. Social Distans
Lararguide till online-undervisning
Lärarlärdom
Lärarlärdom 2022
Abstract
Huvudtalare
Inbjudan och anmälan
Presentationsformer
Proceedings
Program 2022
Lärarlärdom konferens 2019
Online-undervisning
Asynkrona Videos
Autentisk bedömning
Chatt
Email och direkta meddelanden
Föreläsningar
Forum
Grupparbete
Intuitiv navigering
Kommunikation
Projektarbete
Seminarier och workshops
Självstudier
Skapa en lärgemenskap
Skriftligt material
Summativ och formativ tentamen
Synkrona Föreläsningar
Synliga lärandemål
Tekniken som resurs för lärande
Tentamen
Tidpunkt för publicering av innehåll
Uppgifter och feedback
Variation och format
Videokonferenser och ”hangouts”
Utvecklingskonferens för Sveriges ingenjörsutbildningar 2025
Kommunikation
Presentationsformer
Vision och strategi
Samarbeta med BTH
Samarbeta med våra studenter
Annonsportal
Examensarbete
Skapa exjobbannonser
Behandling av personuppgifter annonsportal
Vanliga frågor och svar annonsportalen
Studentprojekt
Samverka med våra forskare
Industridoktorander
Samverkansforskning
Uppdragsforskning
Samverkan med näringsliv och samhälle
Samverkansarenor
Centrumbildningar
Ericsson Space
Innovation Labs
Öppna labbmiljöer
Science parks
Strategisk samverkan
Ericsson
Försvarsmakten
Lindéngruppen
NKT
Region Blekinge
Telenor
Volvo CE
Annonsportal för samverkan
Skapa annons
Behandling av personuppgifter annonsportal
Vanliga frågor och svar annonsportalen
Kompetensutveckling för yrkesverksamma
Kompetensutveckling inom marin teknik
Kurser för kompetensutveckling
Ledarskap och innovation för hållbarhet
Säkerhetsutbildning för data- och mjukvaruintensiva produkter och tjänster
Teknikutveckling och innovation
Uppdragsutbildning
Innovation Office
BTH IKS
Doktorandkurser
Good Initiatives
Innovation @BTH Events
Innovation @BTH GASS
Innovation @BTH PREINK
Innovation @BTH Support
Innovation Spike
Leapfrogs
Nytt Event – innovation för Energieffektivisering och Idrott och Hälsoteknik
Summer Innovation Sprint
Innovation Office
BTH IKS
Doktorandkurser
Good Initiatives
Innovation @BTH Events
Innovation @BTH GASS
Innovation @BTH PREINK
Innovation @BTH Support
Innovation Spike
Leapfrogs
Nytt Event – innovation för Energieffektivisering och Idrott och Hälsoteknik
Summer Innovation Sprint
Nationellt Undervattentekniskt Centrum (NUC)
REDIR 14-15 maj 2024
Samarbeta med våra studenter
Annonsportal
Examensarbete
Skapa exjobbannonser
Behandling av personuppgifter annonsportal
Vanliga frågor och svar annonsportalen
Studentprojekt
Samverka med våra forskare
Industridoktorander
Samverkansforskning
Uppdragsforskning
Samverkan med näringsliv och samhälle
Samverkansarenor
Centrumbildningar
Ericsson Space
Innovation Labs
Öppna labbmiljöer
Science parks
Strategisk samverkan
Ericsson
Försvarsmakten
Lindéngruppen
NKT
Region Blekinge
Telenor
Volvo CE
Institutioner
Institutionen för datavetenskap
Cloud, Networking and Security
Symphony
Institutionen för programvaruteknik
Business Model Canvas
Jürgen Börstler – Supplementary materials
Kameraövervakningen i SERL Student Lab
N-ABC
PhD Alumni – Software Engineering
Institutionen för teknik och estetik
EXIT 2022
EXIT 2023
EXIT 2024
Modulär ljuddesign
Teknovetenskapliga studier
Institutionen för industriell ekonomi
Publications CITR
Institutionen för fysisk planering
Institutionen för hälsa
Studentdriven hälsomottagning
Institutionen för maskinteknik
Institutionen för matematik och naturvetenskap
Algebra & Geometri
Basårskonferens på BTH i Karlskrona 17-18 juni 2024
Håkan Lennerstads forskning
Marin teknik
Johan Hjortsberg
Matematikaktiviteter
Presentationer från seminarier
Institutionen för strategisk hållbar utveckling
Avslutade forskningsprojekt, TISU
Fristående kurser
SustainTrans Q&A
Institutionen för datavetenskap, DIDA
Cloud, Networking and Security
Symphony
Institutionen för fysisk planering, TIFP
Institutionen för hälsa, TIHA
Studentdriven hälsomottagning
Institutionen för industriell ekonomi, TIEK
Publications CITR
Institutionen för maskinteknik, TIMA
Institutionen för matematik och naturvetenskap, TIMN
Algebra & Geometri
Basårskonferens på BTH i Karlskrona 17-18 juni 2024
Håkan Lennerstads forskning
Marin teknik
Johan Hjortsberg
Matematikaktiviteter
Presentationer från seminarier
Institutionen för programvaruteknik, DIPT
Business Model Canvas
Jürgen Börstler – Supplementary materials
Kameraövervakningen i SERL Student Lab
N-ABC
PhD Alumni – Software Engineering
Institutionen för strategisk hållbar utveckling, TISU
Avslutade forskningsprojekt, TISU
Fristående kurser
SustainTrans Q&A
Institutionen för teknik och estetik, DITE
EXIT 2022
EXIT 2023
EXIT 2024
Modulär ljuddesign
Teknovetenskapliga studier
Jobba hos oss
Arbetsmiljö, förmåner och stöd
Därför ska du välja BTH
EURAXESS och HRS4R
HRS4R
Lär känna oss
Lediga tjänster inom marin teknik
Möt några av våra anställda
Om Blekinge
Top-reasons att arbeta på BTH
Lediga tjänster
Genvägar
Studentportalen
Bibliotek
Ämnesguider
Ämnesguide – Hälsa
Ämnesguide datavetenskap, AI och maskininlärning och datorsäkerhet
Ämnesguide Fysisk Planering
Ämnesguide industriell ekonomi
Ämnesguide spel- & programvaruteknik
Ämnesguide Strategiskt ledarskap för hållbarhet
Ämnesguide Teknik
Digitala medier och spelteknik
Boka bibliotekarie
Course – Information Retrieval for PhD Students
Distansservice
DiVA helpdesk BTH
FAQ – database access
Forskning
Forskningsstöd
Open Access
Publicera OA – förlagsavtal
Publicera BTH-rapporter
Publicera din avhandling
Publicera forskning i DiVA
Riktlinjer för publicering
Forskningsdata
GDPR på biblioteket
Kontakta biblioteket
Låna och ladda ner
Läs- och skrivstöd
Ny student
På biblioteket
Skriva akademiskt
Publicera examensarbete i DiVA
Sökguide
Åtkomst via proxy
FAQ – databasåtkomst
Support för e-resurser
Annonsportal
För personal – Inside
Sök personal
Behandling av personuppgifter
Swamid-tjänstedefinition
Press