Stort spelprojekt för teknisk spelgrafik

Programkurstillfälle, 24,0 hp

  • Studietid: 2025 vecka 36 till 2026 vecka 3
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, trekvartsfart 75%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk:
  • Nivå: G2F
  • Anmälningskod: BXXRX
  • Kurskod: DV1653
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

Stort spelprojekt för teknisk spelgrafik, 24,0 hp

Syftet med kursen är att förbereda för yrkesverksamhet inom spelindustrin. 
Att utveckla en omfattande spelprogramvara ställer stora krav på tekniskt kunnande. Utvecklaren måste vara skicklig i att problemlösa samt kunna designa och dokumentera arkitekturen för större programvaror. Metoder och utvecklingsprocesser inom kursen är inriktade på iterativa, agila och informella arbetssätt som är vanligt i spelindustrin. Kursen är upplagd för att efterlikna ett projekt som det kan bedrivas ute i industrin.

Bra att veta

Frågor?

Profilbild

Kursansvarig:

Philip Berglund

philip.berglund@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar

Har du en fråga? Skriv den här, så återkommer vi så snart som möjligt!
×