Pluginkonstruktion

Programkurstillfälle, 6,0 hp

  • Studietid: 2026 vecka 4 till 2026 vecka 13
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, halvfart 50%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk:
  • Nivå: G1F
  • Anmälningskod: BJFWK
  • Kurskod: DV1649
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

Pluginkonstruktion, 6,0 hp

Spelutveckling innebär skapande av många objekt och parallella arbetsflöden där speldata skickas mellan flera utvecklarroller. För att hantera och automatisera delar av denna process kan insticksprogram, så kallade plugins, nyttjas. Syftet med kursen är att introducera studenten till hur ett insticksprogram kan designas, implementeras och nyttjas i en grafikprogramvara.

Bra att veta

Frågor?

Profilbild

Kursansvarig:

Philip Berglund

philip.berglund@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar

Har du en fråga? Skriv den här, så återkommer vi så snart som möjligt!
×