Spelutveckling inom teknisk spelgrafik

Programkurstillfälle, 6,0 hp

  • Studietid: 2024 vecka 36 till 2025 vecka 3
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, kvartsfart 25%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk: Svenska
  • Nivå: G1N
  • Anmälningskod: BC4UQ
  • Kurskod: DV1669
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

Spelutveckling inom teknisk spelgrafik, 6,0 hp

Kursens syfte är grundläggande kunskap om spelutvecklingsprocesser. Fokus för kursen är att lära sig om den grafiska pipelinen, och hur teknisk spelgrafik passar in i utvecklingen av digitala spel. Kursen ämnar ge studenten en introduktion och bekantskap med spelmotorer som används i spelbranschen, i form av att utveckla en enklare teknisk spelprototyp. Kursen syftar även till att ge studenten grundläggande kunskap om hur hen kan verka för hållbarhet, jämställdhet och jämlikhet i relation till digitala spel och spelindustrin.

Bra att veta

Frågor?

Kursansvarig:

Martin Lillqvist

martin.lillqvist@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar

Har du en fråga? Skriv den här, så återkommer vi så snart som möjligt!
×