Spelutveckling och ingenjörsarbete

Programkurstillfälle, 6,0 hp

  • Studietid: 2024 vecka 36 till 2025 vecka 3
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, kvartsfart 25%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk: Svenska
  • Nivå: G1N
  • Anmälningskod: BWQDG
  • Kurskod: DV1691
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

Spelutveckling och ingenjörsarbete, 6,0 hp

Syftet med kursen är att teoretiskt och praktiskt förvärva kunskap om hur en spelidé konceptualiseras och kan realiseras i ett spelutvecklingsprojekt. Syftet är även att teoretiskt och praktiskt förvärva kunskap om generella beståndsdelar i en spelutvecklingsprocess, olika roller inom spelutveckling och hur en spelmotor kan användas för att implementera en spelprototyp. Både etiska och samhälleliga aspekter av spelutveckling är centrala inom kursen. Kursen syftar dessutom till att ge ett ramverk för ingenjörsarbete och en grund för studenternas fortsatta utveckling som ingenjörer inom det specifika ämnesområdet.

Bra att veta

Frågor?

Profilbild

Kursansvarig:

Jesper Eriksson

jesper.eriksson@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar

Har du en fråga? Skriv den här, så återkommer vi så snart som möjligt!
×