3D-programmering 1

Programkurstillfälle, 6,0 hp

  • Studietid: 2025 vecka 36 till 2025 vecka 44
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, halvfart 50%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk:
  • Nivå: G1F
  • Anmälningskod: BAHAK
  • Kurskod: DV1644
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

3D-programmering 1, 6,0 hp

3D-programmering är en av huvudbyggstenarna inom spelproduktion och utgör en brygga mellan 3D-modellering och spelberättelse. Syftet med kursen är att studenterna ska skaffa sig en introducerande och grundläggande förståelse för 3D-grafik och 3D-programmering samt kunskap om de viktigaste begreppen i ämnet. I kursen så ligger fokus på att få en grundläggande förståelse för strålspårning (eng: ray tracing) samt rastrerad rendering (eng: rasterizerad rendering). Studenterna kommer få arbeta med dels matematiken som ligger bakom strålspårning samt renderingspipelinen och shaderfiler för rastrerad rendering med hjälp av ett renderings-API.

Bra att veta

Frågor?

Profilbild

Kursansvarig:

Patrik Svensson

patrik.svensson@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar

Har du en fråga? Skriv den här, så återkommer vi så snart som möjligt!
×