3D-programmering II

Programkurstillfälle, 12,0 hp

  • Studietid: 2026 vecka 4 till 2026 vecka 23
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, halvfart 50%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk:
  • Nivå: G1F
  • Anmälningskod: BXNGR
  • Kurskod: DV1693
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

3D-programmering II, 12,0 hp

3D-programmering är en av huvudbyggstenarna inom spelproduktion och utgör en brygga mellan 3D-modellering och berättelse. Syftet med kursen är att studenterna ska skaffa sig en ökad förståelse för 3D-grafik och 3D-programmering samt kunskap om de viktigaste begreppen i ämnet. Aktuella tekniker som bland annat används inom spelindustrin, introduceras i kursen. Teknikerna utgör en bas för
studenternas vidare kunskapsutveckling.

Bra att veta

Frågor?

Kursansvarig:

Bo Peterson

bo.peterson@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar

Har du en fråga? Skriv den här, så återkommer vi så snart som möjligt!
×