Välkomstbrev Civilingenjör i spel- och programvaruteknik – HT-21
Grattis till din studieplats på BTH
Välkommen till Civilingenjör i spel- och programvaruteknik!
Terminen börjar måndagen den 23 augusti 2021. Klockan 11:00 hälsar rektor Mats Viberg dig välkommen följt av information från studentkåren och studerandestödet på BTH. Detta kommer sändas online, live på www.bth.se.
Den 23 augusti klockan 13.00 hålls ett obligatoriskt upprop med din programansvarig på ett online-möte i Zoom. Information och möteslänk skickas ett par dagar innan terminsstart till den e-postadress du angav vid ansökan på Antagning.se. Om du absolut inte kan närvara vid uppropet eller om det uppstår tekniska problem i samband med uppropet måste du kontakta din programansvarig.
På grund av coronavirusutbrottet kommer undervisningen i introduktionsveckan (vecka 34) och resten av läsperiod 1 (vecka 35-43) vara en blandning av digital- och campusundervisning. Alla årskurser kommer att ha campusundervisning och därför är det viktigt att du söker bostad på din studieort i god tid. Håll dig uppdaterad via information för studenter gällande coronaviruset. Mer information om introduktionsveckan inklusive schema kommer att publiceras i Studentportalen.
(Text från programansvarig)
Det här ska du göra
1. Aktivera ditt studentkonto (från 26 juli)
Du kommer att få ett epost med länk till aktiveringen. Du kan läsa mer på Studentportalen – Kom igång.
2. Registrera dig på kurserna (från 26 juli)
För att behålla din plats på programmet måste du registrera dig på kurserna. Instruktioner finns på Studentportalen – Kom igång.
3. Delta på uppropet (26 augusti)
Om du av någon anledning inte kan närvara vid uppropet måste du kontakta programansvarig. Om du inte deltar vid uppropet eller inte meddelat att du inte kan närvara förlorar du din plats på programmet.
Lärplattform och utrustning
BTH förutsätter att alla studenter har tillgång till egen dator. Det finns endast en begränsad tillgång till datorer i våra datorsalar på campus. Du behöver även ha tillgång till kamera, headset med mikrofon och internetuppkoppling vid digital undervisning. Här hittar du eventuella rekommendation om prestanda för din dator.
Lärplattformen Canvas används för samtliga kurser och program på campus och i digital undervisning. När du aktiverat ditt studentkonto och registrerat dig på kurs har du access till program- och kurssidor i Canvas. Här hittar du mer information om Canvas, Zoom och andra digitala verktyg som du har tillgång till på BTH.
(Text från programansvarig)
Program- och kursinformation
Kurser under den inledande terminen är:
Programmering och problemlösning med Python , 6 hp Studietid: 2021 vecka 34 till 2021 vecka 43 Kurskod: DV1574
Matematisk problemlösning , 4 hp Studietid: 2021 vecka 34 till 2021 vecka 43 Kurskod: MA1486
Grunder i spelutveckling , 8 hp Studietid: 2021 vecka 34 till 2022 vecka 2 Kurskod: UD1455
Programmering i C++ , 6 hp Studietid: 2021 vecka 44 till 2022 vecka 2 Kurskod: DV1626
Linjär algebra 1 , 6 hp Studietid: 2021 vecka 44 till 2022 vecka 2 Kurskod: MA1448
(Text från programansvarig)
Har du frågor?
Om du fortfarande har frågor efter att du läst välkomstbrevet och besökt sidan
Nyss antagen, kontakta då studentreception@bth.se.