Examensarbeten efter ämne/Theses by subject - Företagsekonomi - Business Administration: Marketing


TitleAuthor
How to Promote Customer Loyalty of Chinese Mobile Telecom Operator: Case Study of China Mobile Yi Hao,
Xiaoqin Yuan,
Weiqing Zhang
How Willingness to Communicate Varies Across Individuals With Different Preferences Towards Making Transactions OnlineChin Yee Ng
Hur en mindre spelutvecklare kan marknadsföra en nyskapad spelrättighet mot ett förlagAnders Johnsson
Hur påverkar en konkurrensutsättning och ett varumärkesskifte statliga företags varumärkeshantering?Roger Virdelo,
Sonja Erlandsson
Hur uppfattas företaget? - En studie av annonseringens effekter på företagens imageAnna-Karin Janvari,
Fredrik Hillerborg
Hur uppstår kanalkonflikter i samband med fysisk och elektronisk handel? Ulf Richardsson
Hur varumärkeskapital kan byggas via apotek - En fallstudie av Ferrosans varumärkeskommunikationsstrategiCarina Persson
Högskolornas marknadsföring till gymnasieeleverNela Masinovic,
Bujar Zeka,
Mirsad Sijecic
ICT in Marketing - A Study of The Use of Internet and Mobile Phones in Five Selected Companies in Dublin Alexander  O. Oshunloye
Identification of performance gaps in service interactions that influence customer satisfactionHaidar shareef,
Jose Carlos Villatoro 
Impact of Customer Relationship Management on Product Innovation ProcessYelin Li,
Thu Sang Nguyen Thi
IMPACT OF GREY IMPORTS ON BRAND NEW CAR DEALERS: THE CASE OF MALAWI AND BOTSWANA Dziko Thunde
IMPACT OF STRATEGIC PLANNING ON PERFORMANCE OF DISTRICT ASSEMBLIES IN GHANA: CASE STUDY OF AHANTA WEST DISTRICT ASSEMBLYERNEST OFORI ASAMOAH
Impacts of shelf space and other product cues on the Selection of FMCG products in grocery storeMudassar Asghar,
Adeel Akram khan
Informationstekniken och kundrelationer - En studie av ett försäkringsbolagKatarina Paulin,
Malin Christiansson
International Marketing Communication in Mobile Phone IndustryJUNWEN GUO
Internationalisation of the Swedish higher education system: An impact analysis on student and employee satisfactionMelissa Engelke
INVESTIGATING SHAREHOLDERS’ ECONOMIC VALUEIsaac Tettey,
Isaac Takyi Baffoe
Kan användandet av arketyper stärka varumärken?Christin Walberg,
Evelina Åsberg
Karibu ToursAnitha Shoo
Key Account Management Practices in Home Appliance Industry of PakistanAbdul Razzaq
Key Elements for Making Product Value Offerings Comprehendible in Value-­Based Selling -­ a Study of Energy and Fuel Saving Solutions in the Marine IndustryAndrey Kokorev,
Simon Gidlöf
Key Success Factors in Internet AdvertisingSymeon Papadopoulos
Kommunikationsproblem kring marknadsföring – En studie angående kommunikationsproblem mellan rådgivare och företagare.Jessica Boistrup,
Veronika D´Este
Konkurrensen i dagligvaruhandeln. En studie av konkurrens på en lokal marknad vid nyetablering av en lågpriskedja.Zenja Stanic
Konkurrensmedel i den nya ekonominMaria Bergström,
Marie Bohman,
Ida Nilsson
Konsumenters etiska köpbeteendeAnton Hjertén,
Ingela Larsson
Kontanter och betalkort - En empirisk undersökning om privatpersoners inställning till betalkortLan Nghiem
Kreditkort och påverkan - Om påverkansfaktorer som leder till konsumenters agerandeMaria Teclemariam Bahta,
Michael Persson
Kundfokus inom livsmedelsbranschenJasmine Hanna Carew,
Zekarias Ghebregiorgis,
Victor Söderberg

Föregående | Nästa


 

Akademiskt skrivande/Academic writing -

Länk till Skrivguiden

Link to the writingguide

 

Refero - om plagiering/ about plagiarism -

Refero

 

BTH research searchable in  DART Europe e-theses portal -

Dart

 

BTH forskningsdatabas/ BTH electronic research archive -

Forskningsdatabasen